Page 29 - hagana37
P. 29
.2קהל היעד להשתתפות בתוכנית
התוכנית מוצעת לבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים-דתיים על יסודיים ,ברחבי המדינה כולה ,לתלמידים בכיתות ט' או י'.
.3תרומת המרכז לבתי הספר המשתתפים
על מנת לעודד בתי ספר להשתתף בתוכנית ולקדם לימוד נושאים מתחום ביטחון ישראל בבתי הספר ,מסייע המרכז
לחקר כוח המגן לבתי הספר המשתתפים .הסיוע בא לביטוי בליווי מקצועי ,ביצירת קשר עם לוחמים ועדים ,בנגישות
לקמורות ובמימון חלקי של פעילות השיא במהלך הפרויקט.
דוגמאות לפרויקטים שעלו בשנת הלימודים תשע"ב לשלב הגמר:
' -שדות בוערים' – בית הספר 'עתיד' למדעים ואמנויות בלוד
התלמידים יצאו לשחזור של מבצע בן נון בלטרון .התלמידים ביצעו פעולת הכנה ועברו במשך חודשיים שיעורי הכנה
הנוגעים לנושא .במהלך יום הסיור הודרכו הכיתות על ידי תלמידים שהכינו מראש את הדרכתם .אחרי הסיור התקיים מפגש
מרתק עם לוחם מחטיבת אלכסנדרוני .אחרי המפגש קיימו טקס ברחבת האנדרטה ובהמשך נסעו לבית הספר ,נפגשו
עם ההורים וקיימו ערב משותף בו תיארו את הפרויקט ושרו משירי התקופה.
-כפר הנוער רמת הדסה ,קרית טבעון
תלמידי כיתה ט' ,אחרי השקעה מרובה ואיכותית של צוות המורים ,למדו את נושא ירושלים במלחמת ששת הימים .השכבה
יצאה לירושלים וערכה סיור לימודי .בסיומו עלו להר הרצל ויצאו למשחק 'מחפשים את המטמון' שהוביל אותם לסיפורים
אישיים של לוחמים .בסיכום ,למול קבר הרצל ,סיפרו התלמידים ומוריהם להרצל על מלחמת ששת הימים בירושלים.
-חטיבת ביניים על שם אחד העם ,פתח תקווה
תלמידי כיתה ט' הכינו תחנות למידה לקראת סיור של שלושה ימים בצפון הארץ .התלמידים הדריכו את חבריהם אודות
אירועים ביטחוניים (המלחמה על המים ,תל חי ,מלחמת לבנון השנייה ,כיבוש רמת הגולן בששת הימים ועוד) .כך העשירו
את ידיעותיהם והבנתם את מורכבות החיים בצפון הארץ לאורך שנות המדינה.
29