מוזיאון הגנה
חדשות ואירועים
בחר עמוד

טקס לציון כ"ט בנובמבר

לציון כ"ט בנובמבר ערכו עיריית תל אביב יפו וארגון מורשת ההגנה אירוע במרכז עינב, ברוח המסורת המבורכת של העירייה. השנה עמד האירוע בסימן הוקרה לחטיבת קריתי, החטיבה שלחמה בתש"ח במרחב תל אביב יפו והובילה במבצע 'חמץ' אפריל 1948 לכיבוש יפו.

את סיפורה של קריתי בתש"ח הציגו תלמידות ותלמיד מתיכון עירוני ד' בתל אביב, ואת דמותה ופועלה של חטיבה 4 קריתי שריון בפיקוד הצפון כיום תאר המח"ט, אל"מ מיכאל שרביט. בטקס השתתפו גם הבנות והנכד של אלוף מיכאל בן גל ז"ל, המח"ט הראשון של קריתי בתש"ח.

בקהל היו ותיקים מההגנה, תלמידים וצופים מתל אביב וחיילי מילואים וסדיר של קריתי כיום. ברכו בתחילת האירוע תא"ל מיל' רועי אלקבץ, חבר מועצת העיר וד"ר ברוך לוי, יו"ר ארגון מורשת ההגנה. להקת חיל החינוך השמיעה משירי התקופה. הנחה אליהוא בן און.

מתגובות לאחר הטקס: "כל התלמידים היו נרגשים ואמרו שהאירוע היה מעניין ובעל ערך ומשמעות עבורם. לכולנו זו הייתה הזדמנות להעמיק וללמוד על עוד זווית של מלחמת העצמאות. שמחנו מאד לקחת חלק ואנו מוקירים תודה".

הבנות של אלוף מיכאל בן גל הודו על האhרוע המרגש ועל העובדה שיש עוד מי שזוכרים. חשוב להנחיל את הזכרונות לדורות הבאים.

אל"מ מיכאל שרביט, מח"ט קריתי אמר כי זו זכות גדולה לחטיבה, לאחר אימון חטיבתי מוצלח, לקחת חלק בארוע הוקרה לחטיבה בראשית דרכה ולחוש כיצד עוברת המסורת המפוארת מדור לדור.

בתמונות: תלמידי תיכון ד'; הבנות והנכד של אלוף בן גל עם ברוך לוי ורועי אלקבץ; אפרים לפיד, מיכאל שרביט ודן תל ניר, יו"ר סניף ההגנה בתל אביב עם דגל ההגנה בת"א; להקת חיל החינוך.