מוזיאון הגנה
חדשות ואירועים
בחר עמוד

לוחם המוסד יהודה (יודקה) תג'ר, איש ההגנה, הלך לעולמו ב-29.4.24 והוא בן 100

יהודה (יודקה) תג'ר, היה לוחם 'ההגנה' והפלמ"ח.

לאחר מלחמת העצמאות נשלח על ידי 'המוסד' לשליחות לאומית לעיראק. שם נתפס, הועמד לדין באשמת ריגול ונידון למוות. מאוחר יותר הומר גזר דינו למאסר עולם עם עבודות פרך. לאחר הפיכת עבד אל-כרים קאסם ב-1958 קבל חנינה וחזר ארצה בסוף 1959.

עם שחרורו החל בקיץ 1960 ללמוד לתואר ראשון באוניברסיטה העברית בירושלים. בהמשך השלים אף לימודי דוקטורט בלונדון והיה מרצה באוניברסיטת תל אביב.

בנוסף פעל יודקה שנים בשליחויות עלומות. לאחרונה היה יודקה במפגש של נשיא המדינה עם ותיקי ההגנה. בעקבות כך הוזמן הנשיא לשמוע יותר על פועלו של יודקה וקבע לבקרו. למרות העומס הרב של הכנות לביקורו אצל הנשיא ביידן, לא ויתר הנשיא הרצוג ופגש את יודקה ומשפחתו בדירתם הצנועה ברמת אביב בנוכחות המזכירה הצבאית, תא"ל נעמה גרימברג רוזן ותא"ל מיל' ד"ר אפרים לפיד שיזם את הביקור מטעם ארגון מורשת ההגנה.

בחתונת בנו היחיד, דרור (כמה סמלי השם!!) ב-1985 השתתף נשיא המדינה חיים הרצוג ז"ל, לאות הוקרה על שירותו של יודקה בשליחות המודיעין.

תא"ל מיל' ד"ר אפרים לפיד יו"ר ארגון מורשת ההגנה, ספד ללוחם יודק'ה תג'ר. "ארגון מורשת ההגנה אבל ומרכין ראש עם פטירתו של יהודה יודקה תג'ר ז"ל, לוחם ההגנה והפלמ"ח שפעל עם קום המדינה בשליחות המוסד להעלאת יהודי עיראק", אמר. "ליודקה זכויות רבות כלוחם חשאי גם לאחר שובו לארץ''. יהי זכרו ברוך!".

מידע נוסף אודות יהודה תגר באתר ויקיפדיה